domingo, 4 de julio de 2010

Barcelona - Puigcerdà


Ja és un clàssic aquesta etapa de Puigcerdà, sent la sortida més multitudinària del E.C. Sant Andreu (aquest any 40 tios o més pedalant). Sortim de Barna a les 6 del matí acompanyats d'una furgoneta i un autocar, que ens tronarà de Puigcerdà.

Fem una primera parada a Aiguafreda per omplir els bidons, i fer la pixadeta. Sense perdre gaire temps seguim per les rectes de la C-17 fins un restaurant proper a Manlleu on fem un esmorzar amb pa, truita, embotits i vinacho. Reprenem la marxa direcció Ribes de Freser, on farem un reagrupament per pujar la Collada de Toses cronometrada. Ja portem 110Km a més de 31km/h de mitja, tot i això no em noto les cames cansades, i espero que a la pujada segueixin igual.

Aquest any se la tinc jurada a Dani que em porta guanyant 3 anys aquesta pujada però les coses han de canviar. La pujada coincideix amb el Campionat mundial del Sant Andreu (GPSA) del que fins ara vaig líder i que Dani porta 4 anys seguits liderant-la sense discussions. Comencem la pujada a un ritme molt tranquil comparat amb altres anys, Victor vol donar la sorpresa de sortida i ens arriba a agafar una distància d'1min. 30seg. Per la seva desgràcia avui fa un vent que difícilment el deixarà arribar lluny, finalment Dani i Pablo l'atrapen al km.9. Faig un parell d’arrencades per veure com van les forces pròpies com les alienes, aconseguit quedar-nos un grup de 4 (Dani, Victor, Pablo i jo). Per fi arriba la rampa més dura de la pujada, a 5km del final, on Dani l'any passat em va deixar tirat com una miserable i arrossegada bavosa! I se la vull tornar!! Arrenco amb totes les forces i a la corba de dretes haig de frenar perquè em surto de la carretera... rectifico la posició i segueixo apretant perquè veig que Dani encara em segueix la roda, entro en la següent corba d'esquerres a 39Km/h plegant-me al màxim (sembla que sigui baixada) i encaro la recta d'1,5km en la que aconsegueixo despenjar-lo. -Penso: si aconsegueixo aguantar 500 metres i arribar a la zona més plana ja ho tindré! Arribo a la zona plana però Dani em va retallant poc a poc fins que m'atrapa. Llàstima!, l'única opció que em queda ja, és esprintar al repetxo final i és just el que no volia. Els últims 3 o 4 km els faig jo perquè Dani no vol tirar, pensant també en l'esprint. El nostre desacord fa que Pablo ens agafi, sumant-se al esprint. comencem a pujar la rampa de 300 metres, els primers 100 estem els 3 vigilant-nos i jo no se si l'esprint el faré millor amb el plat o se'm farà massa dura la pujada per poder aguantar-lo, ja que si esprintant haig de treure el plat malament... queden 200 metres i decideixo arrancar amb el plat petit, baixo 2 pinyons i ja no tinc més, merda! segueixo accelerant fins a 42km/h i Dani a 50 metres es despenja, m'ha costat 3 anys però al final me l’emporto. Acabo aixecant els braços i celebrant-ho més que les dos marxes que he guanyat aquest any jajajajaja. Pablo acaba entrant 3r i Victor 4rt. Ens esperem a que acabi de pujar la gent tot xerrant i baixem a Puigcerdà a dutxar-nos i dinar un bon plat de macarrons.

4 comentarios:

Joni Basso dijo...

Ombreeee ya tocaba que el señor Daniel se abriera de patitas y alguien le quitara su reinado jaja.

Tal y como explias la subida parece que vayais en moto tio, enga nos vemoss

Oscar Gómez dijo...

Sabes que el mamon del Dani intentara vengarse, no ? jajajaj, ya no salimos mas los martes con ellos........jajajajajaj

Uri dijo...

Subimos rápido la mitad del puerto, porque al principio íbamos parados.
Por cierto Joni el sabado me apunto!! como iremos?? si eso te llamo luego desde casa, que me he quedado hasta el miercoles sin movil.

Uri dijo...

COMO QUE NO OSCAR!!! Este sabado 5horas por collcerola minimo!! jajajajajajajaj ...y luego con ellos